הזעה בבית השחי: למה זה קורה ואיך לטפל במהירות?

כולנו מכירים את העובדה, שישראל היא ארץ חמה, ולעיתים החום עלול להגיע למעלות גבוהות מאד.

דבר גורם לאנשים רבים להזיע, במקומות שונים בגוף, אך בעיקר המקום שבו מזיעים ביותר יותר הוא בית השחי, הסיבה לכך היא ביולוגית בלבד, אך יחד עם זאת אנשים רבים מתביישים בריח הלא נעים, הנודף מבית השחי, ומנסים בכל כוחם להיפטר מהריח הרע הזה. 

במאמר זה נספר מהי הזעה בבית השחי? למה בית השחי מזיע יותר? ומה הם המאכלים הגורמים לזיעה מרובה? 

טיפול בפיגמנציה

מה חשוב לדעת על בית השחי? 

בית השחי הוא האזור, שבו מזיעים בו ביותר, לעיתים באופן מוגזם. 

אנשים רבים משתמשים בתכשירים רבים ושונים, על מנת להימנע מריח זה. 

ניתן לומר כי בהחלט בית השחי הוא האזור, שבו מזיעים הכי הרבה, משום שיש לו בלוטות אפוקריניות, המייצרות זיעה רבה. 

3 סיבות להזעה בבית השחי 

  • חום– אחת הסיבות הידועות לכך שמדובר בארץ חמה במיוחד, כמו כן לבישת בגדים חמים, שאינם מתאימים לטמפרטורות בחוץ עלולה גם היא לגרום להזעת יתר. 
  • חרדה–  ניתן לראות כי במצבים של חרדה מערכת בגוף מפעילה את בלוטות הזיעה בעיקר בבית השחי.
  • שימוש בתרופות שונות והשמנת יתר– שימוש בתרופות שונות, והשמנת יתר גם גורמות להפרשת זיעה. 

למה מזיעים מבית השחי יותר?

תאמינו או לא תאמינו אבל הריח הרב והמטריד שכולנו לא ממש אוהבים גורמת להרגשה מאד נעימה לגוף שלנו. לולא המנגנון החשוב הזה הגוף שלנו לא יכול להתקרר היטב

קיימות שתי סוגים של בלוטות זיעה: 

  • בלוטות הזיעה  האקריניות– בלוטות אלו מפוזרות במקומות רבים בגוף, כמו: מצח ידיים, רגליים, גב וצוואר.

התפקיד שלהן להפריש זיעה המורכבת בעיקר ממלח ומים, שהתפקיד שלה לקרר את הגוף, והן נכנסות לפעולה כאשר יש עומס חום גבוה בחוץ.

  • בלוטות הזיעה אפוקריניות – בלוטות אלו מופיעות, בעיקר במפשעה, זקיקי השערה בקרקפת, ובבתי השחי, והן מופעלות, כאשר יש מתח נפשי, לחץ, פחד, ועוד. 

הזיעה הזו נטולת ריח מה שגורם לריח הוא המגע של הזיעה עם החיידקים, והפירוק של החלבונים על ידם גורם לריח הרע. 

מאכלים שגורמים להזעה יותר 

  • קפאין 

הקפאין גורם להזעת יתר, משתי סיבות עיקריות.

הסיבה הראשונה היא המשקה עלול לגרום להזיע כי הוא פשוט חם, וזה נכון כלפי כל משקה חם, כמו כן הקפה, מכיל קפאין הממריץ היטב את הגוף, ומפעיל את הבלוטות הגורמות להזעה.

  • אוכל חריף 

יש כאלו המגיבים לא טוב לאוכל חריף, שהאוכל החריף מפעיל חומר כימי הנקרא קפסאיצין.

חומר זה ממריץ את מערכת העצבים המרכזית, וגורם לגוף להזיע, לכן יש כאלו המזיעים יותר מבית השחי, כאשר הם אוכלים מאכל חריף במיוחד.

  • אלכוהול 

יש אנשים המכורים לאלכוהול, ואנשים אלו גם מזיעים יותר. 

האלכוהול גורם לכך שכלי הדם מתרחבים, ובכללם להזעה . 

אם ההזעה היא רבה מידי, ולא קשורה למאכל, זה סימן לאלרגיה, ואז חייבים להיוועץ עם רופא. 

טיפולי יופי

אז איך מתגוננים בשמש? 

בימי חום חשוב ללבוש בגדים קלים ובצבעים צבעוניים, על מנת שלא ימשכו את אור השמש. חשוב לדאוג, שהבגדים לא יהיו חשופים מידי, כי קרינת השמש מסוכנת מאד, וגורמת לנזקים רבים ביותר, שיש לתת עליהם את הדעת.

לדאוג למרוח קרם הגנה ולהשתמש בתכשירים ידועים, המפחיתים את הזיעה המופרשת  וכן את הריח החריף. בזכות נקיטת האמצעים הללו ניתן לומר כי תוכלו להיפטר מריח ההזעה בבית השחי ולא להתייבש לצאת בחום הרב השורר בארץ כמו כן הגנה מהשמש היא בריאה לעור הפנים.

תוכן עניינים

שמפו

מוצרי טיפוח מומלצים שכל גבר צריך

בתחום הטיפוח, גברים מוצאים את עצמם לעתים קרובות בטריטוריה לא ידועה, ואינם בטוחים אילו מוצרים הכרחיים באמת לשגרת יומם. בעולם שבו הרושם הראשוני חשוב והטיפוח העצמי הוא בעל חשיבות עליונה, שימוש במוצרי הטיפוח הנכונים יכול לעשות את כל ההבדל. בשורות הבאות נרחיב על מוצרי הטיפוח המומלצים שכל גבר צריך לקחת בחשבון עבור שגרת הטיפוח שלו.

צבע לשיער

מוצרי קוסמטיקה מומלצים לשמירה על שגרת הטיפוח היומית

בעולם המגוון של הקוסמטיקה שבו האפשרויות נראות רבות ואינסופיות, מציאת המוצרים המתאימים לשגרת הטיפוח היומיומית שלך יכולה להרגיש כמו משימה לא פשוטה. לכן אם את חובבת טיפוח קבוע, אוהבת להתאפר בכל יום או פשוט רוצה להיראות ולהרגיש במיטבך בכל יום – הכירי כמה מוצרי קוסמטיקה מומלצים עבורך שיכולים לעשות את כל ההבדל במראה ובהרגשה שלך.

ניתוח פלסטי

כל מה שרציתם לדעת על הכנות לתהליך ניתוח פלסטי

ניתוחים פלסטיים מייצגים תהליך מספק ומשנה חיים עבור אנשים רבים המבקשים להגדיר מחדש את המראה האסתטי שלהם. כיוון שמדובר על הליך כירורגי משמעותי, גם מאחורי שיפורים אסתטיים מסתתרים תהליכים מקדימים מדוקדקים והכנות יסודיות, שהים הכרחיים להבטחת תוצאות בטוחות ומוצלחות.

בושם על אישה

כל הסודות והטיפים לטיפוח אישי

טיפוח אישי אינו רק דבר שבשגרה, זוהי אמנות שנועדה לטפח את הגוף והנפש כאחד, ולטפח תחושת רווחה וביטחון עבור כל אחד. במדריך מקיף זה אנו מתעמקים בסודות ובטיפים לטיפוח אישי נכון ומומלץ עבור נשים וגברים, במטרה לעזור לאנשים להשיג את האני הטוב ביותר שלהם מבפנים.