יתרונות וחסרונות של טיפול תרופתי בחרדה

כל טיפול שמטרתו לסייע לנפשו של האדם יותאם בהתאם לאדם ולמגוון גורמים שאותם יש לבחון בקפידה. כמו כן, לכל טיפול שיש יתרון וחסרון, כמו כן בטיפול תרופתי נגד חרדות. היתרון של טיפול תרופתי בחרדה כמו ציפרלקס וכדומה במקרים מסוימים הינו שהאדם מרגיש הקלה מיד ומסוגל די מהר להתמודד עם מצב שקודם לכן היה לו כמעט בלתי אפשרי בשל החרדה הגדולה שחש. ההקלה לא תהיה רק בהכרח בזמן האירוע עצמו, היא תתחיל קודם לכן כשהאדם רק מתחיל לחשוב בצורה חרדתית על המצופה והיא משך לכל אורך זמן האירוע. בזמן שהאדם מבין שיש לבעיה שלו מענה הוא כבר יתחיל פחות לחשוש, מה שיפחית את רמת החרדה ויאפשר לו להתמודד לבד עם המצב בצורה בטוחה וחיונית. אם זאת יש להכיר גם בחיסרון שטיפול תרופתי יכול לספק. 

טיפול תרופתי 

הטיפול התרופתי מבוסס על ההבנה שבמקרים רבים יש גורמים ביולוגים שעשויים להשפיע על היווצרות החרדה ועיקרם כשל במערכת הסרוטונרגית. התרופות  מטרתן לנסות להחזיר את האיזון למערכת. לעיתים יתרון זה יהווה גם חסרון כי זה עלול לפתח תלות בתרופה נגד חרדה. תלות זו תיווצר מאחר שהאדם לא ממש למד איך להתמודד עם הבעיה ועם מה שמתלווה אליה ולכן בהיעדר תרופה הוא עלול למצוא את עצמו חרד שוב ואפילו יותר. גם אם האדם הוא יקבל פידבק חיובי בשל התגברותו על החרדה הוא תמיד ייחס זאת לטיפול התרופתי. שכן, נטילת טיפול תרופתי לא תאפשר לו ללמוד דבר על היכולות האישיות שלו מאחר שהוא מסיק שהוא מתפקד הרבה יותר טוב רק בשל הטיפול וכל התמודדות בהיעדרן הוא לא יצליח לעמוד בה.

תחליף להתנהגויות ביטחון 

עוד משהו שיכול האדם שנוטל תרופות לחרדה לפספס הוא שהחרדה תפחת במידה והוא יסכים לחוות אותה – היא לא נמשכת לעד והיא נעלמת לאחר היעצמותה. שכן לא ניתן לדעת מתי יופיע התקף חרדה ולכן אנשים רבים שחוו אותה, יחששו מההתקף הבא ויתחילו להתנהג באופן שונה או ימנעו מדברים מסוימים. מה שמפחית את החרדה או את הסיכון להתקף, הן התנהגויות שמכונות  – התנהגויות ביטחון. תרופות נגד חרדה יהפכו לא פעם להתנהגויות ביטחון, כשהאדם ייקח אותן או שהם יהיו בהישג יד, ואם משום מה הן לא יהיו, הוא עשוי לחוות חרדה שתהייה מניע להתקף נוסף – מה שכאמור יחזק את ההרגשה שלו שהוא חייב תמיד תרופה לצדו. 

טיפול תרופתי הוא לעיתים חרב פיפיות 

בחרדות שקשורות לאיכות הביצוע של האדם כמו במקרה של פחד קהל או בסוגי חרדות אחרות, טיפול תרופתי עשוי להוות חרב פיפיות, כלומר הוא יאפשר לאדם לתפקד בצורה הרבה יותר פשוטה, אולם האפקט המרגיע של התרופה יגרום לו להיראות חסר חיים ואדיש. מה שיוצר במקרה של אדם עם פחד קהל דיסוננס כי הוא מנסה ליצור רושם חיוני ולהתמודד עם פחד הקהל שלו, אבל התרופה אמנם  תצליח להעלים את הפחד אבל תהפוך אותו למשעמם, חד גוני ותפל.

סובלים מחרדה? מרגישים שזקוקים לעזרה בכדי להחזיר את איכות החיים? אורי פוקס ישמח לסייע לכם! אורי פוקס הוא עובד סוציאלי תואר שני מתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי C.B.T. מטפל רגשי במבוגרים ובילדים, בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. תלמדו כיצד לשלוט בחרדות שלכם ולא לתת להם לנהל אתכם. רק כך תצליחו להחזיר לחייכם את השקט והשלווה.

תוכן עניינים

שמפו

מוצרי טיפוח מומלצים שכל גבר צריך

בתחום הטיפוח, גברים מוצאים את עצמם לעתים קרובות בטריטוריה לא ידועה, ואינם בטוחים אילו מוצרים הכרחיים באמת לשגרת יומם. בעולם שבו הרושם הראשוני חשוב והטיפוח העצמי הוא בעל חשיבות עליונה, שימוש במוצרי הטיפוח הנכונים יכול לעשות את כל ההבדל. בשורות הבאות נרחיב על מוצרי הטיפוח המומלצים שכל גבר צריך לקחת בחשבון עבור שגרת הטיפוח שלו.

צבע לשיער

מוצרי קוסמטיקה מומלצים לשמירה על שגרת הטיפוח היומית

בעולם המגוון של הקוסמטיקה שבו האפשרויות נראות רבות ואינסופיות, מציאת המוצרים המתאימים לשגרת הטיפוח היומיומית שלך יכולה להרגיש כמו משימה לא פשוטה. לכן אם את חובבת טיפוח קבוע, אוהבת להתאפר בכל יום או פשוט רוצה להיראות ולהרגיש במיטבך בכל יום – הכירי כמה מוצרי קוסמטיקה מומלצים עבורך שיכולים לעשות את כל ההבדל במראה ובהרגשה שלך.

ניתוח פלסטי

כל מה שרציתם לדעת על הכנות לתהליך ניתוח פלסטי

ניתוחים פלסטיים מייצגים תהליך מספק ומשנה חיים עבור אנשים רבים המבקשים להגדיר מחדש את המראה האסתטי שלהם. כיוון שמדובר על הליך כירורגי משמעותי, גם מאחורי שיפורים אסתטיים מסתתרים תהליכים מקדימים מדוקדקים והכנות יסודיות, שהים הכרחיים להבטחת תוצאות בטוחות ומוצלחות.

בושם על אישה

כל הסודות והטיפים לטיפוח אישי

טיפוח אישי אינו רק דבר שבשגרה, זוהי אמנות שנועדה לטפח את הגוף והנפש כאחד, ולטפח תחושת רווחה וביטחון עבור כל אחד. במדריך מקיף זה אנו מתעמקים בסודות ובטיפים לטיפוח אישי נכון ומומלץ עבור נשים וגברים, במטרה לעזור לאנשים להשיג את האני הטוב ביותר שלהם מבפנים.